Savjeti

IT selekcija: što očekivati u selekcijskom procesu?

IT selekcija

Industrija informacijskih i komunikacijskih tehnologija (eng. ICT Industry) u zadnjih nekoliko godina, usprkos pandemiji, inflaciji i otpuštanjima radnih mjesta, uzastopno ostvaruje zavidne rezultate na tržištu. Može se reći kako ovaj sektor „igra suprotno svim pravilima“ te postavlja vlastite standarde rada koji posljedično dovode do apsolutne revolucije na tržištu radne snage. IT selekcija je stoga postala mnogima zanimljivi proces.

Pronađite svoj posao u IT industriji preko našeg AI sustava!

Uvriježeni modeli zapošljavanja prilikom kojih se potencijalni kandidati javljaju na postavljeni oglas, a zatim recruiteri selektiraju iz hrpe životopisa one koje bi odgovarali zahtjevima radnog mjesta, u ovoj industriji uglavnom neće rezultirati uspjehom. Iako su dosad poslodavci imali dominantnu ulogu u pregovorima i pronalasku „idealnog kandidata“, sektor informacijskih tehnologija učinio je zaokret te kandidati postavljaju uvjete i teže ravnopravnom dijalogu obiju strana

 

Mnogi pretpostavljaju kako je takvo ponašanje uvjetovano zakonom ponude i potražnje na tržištu – sve je veća potreba za informacijskim stručnjacima u svim industrijama, a još uvijek nedovoljan broj stručnjaka koji bi odgovarali zahtjevima pozicija. Iz tog razloga, selekcijski proces IT kandidata često je dugotrajan, opsežan, zahtijeva dodatna znanja i, nažalost, nekoliko krugova razgovora i testiranja. 

 

IT selekcija prvi korak: lov na glave

Prvi i najčešći korak prilikom regrutiranja kandidata iz IT industrije jest headhunting. Na hrvatskom rečeno „lov na glave“, označava direktno pristupanje kandidatima, a uglavnom se radi o slanju Linkedin poruka onim kandidatima koji bi potencijalno odgovarali zahtjevima pozicije. Prije samog headhuntinga, recruiter postavlja određene filtere, upisuje ključne riječi te dodaje ostale čimbenike (senioritet, industrija, lokacija, tehničke vještine i sl.) kako bi izlistao odgovarajuće profile koje će potom kontaktirati. Ovaj korak ujedno iziskuje i određeni period istraživanja tržišta i kompanija od strane recruitera kako bi znao/la na što se usmjeriti. 

 

IT selekcija drugi korak: predselekcija

Drugi korak podrazumijeva predselektiranje onih kandidata koji su izrazili početni interes za ponudu koja im je poslana putem poruke (eng. screening call). Radi se o kraćem telefonskom pozivu gdje se uglavnom provjeravaju eliminacijski čimbenici za neku poziciju (najčešće programski jezici koji su must-have) – ako kandidat zadovoljava traženo te je voljan nastaviti komunikaciju, dogovara se intervju (online ili uživo). 

 

IT selekcija treći korak: početni razgovor

Treći korak, odnosno, početni razgovor, služi za upoznavanje s kandidatom, ali i za dobivanje više detalja i informacija o njegovom/njezinom dosadašnjem radnom iskustvu pri čemu se preporuča navesti projekte na kojima je osoba radila, ali i tehničke vještine (programski jezici i sl.) kojima „raspolaže“. Uz to, savjetuje se kandidatima spomenuti one stavke koje možda nisu navedene u životopisu, a mogu poslužiti kao njihov selling point za daljnje predstavljanje klijentu. 

 

IT selekcija četvrti korak: predstavljanje klijentu

Četvrti korak odnosi se na predstavljanje intervjuiranog kandidata klijentu u pisanoj formi gdje iznosi sve dobivene informacije i nastoji objasniti zašto bi baš taj kandidat mogao biti primjeren za tu poziciju. Slanjem izvještaja klijentu ujedno i završava filtriranje kandidata od strane agencije za posredovanje pri zapošljavanju. Ako klijent izrazi interes za upoznavanjem kandidata, Adecco prati upute klijenta o idućim koracima u selekciji. Kada je riječ o ovom području ekspertize, upravo je Adecco vodeća agencija koja pruža navedene usluge za svoje klijente.  

 

Budući da je riječ o IT pozicijama, idući korak najčešće je poziv na tehnički intervju, live coding ili tehničko testiranje kod klijenta. Na temelju tih rezultata, pojedine tvrtke donose konačnu odluku o senioritetu kandidata prema njihovim parametrima te odlučuju o nastavku ili prekidu selekcijskog procesa s kandidatom. Ako se kandidat čini odgovarajućim, klijent izdaje ponudu kandidatu te tada slijedi period pregovora koji, u konačnici, rezultira prihvaćanjem ili odbijanjem navedene ponude

 

Koraci unutar koraka

Iako navedeni proces zvuči jednostavno, također postoje koraci unutar svake od navedenih faza koji iziskuju mnogo vremena. Primjerice, u headhunting fazi ponekad je potrebno kontaktirati više od 300 IT kandidata kako bi broj zainteresiranih bio tek nekoliko. Nadalje, u predselekcijskoj fazi očekuje se znanje recruitera o navedenoj poziciji, kao i odgovor na sva potencijalna pitanja kandidata. Budući da su IT stručnjaci trenutno vrlo traženi  te dobivaju velik broj poslovnih ponuda, bitno je znati istaknuti se te biti spreman i na tehnička pitanja i na tražene detalje o samom poslovanju tvrtke za koju se regrutira.

 

Stručnost recruitera o traženim tehnologijama te legitimnost njegovih odgovora uvelike ovisi o nastavku komunikacije u IT recruitmentu. Također, kandidati na seniorskim pozicijama u IT-ju ponekad nisu spremni izdvojiti vlastite resurse i znanje na trosatne tehničke intervjue ili live coding – potrebno je pronaći kompromis i znati pregovarati kako bi obje strane bile zadovoljene. 

 

Budući da Adecco aktivno radi na projektima IT recruitmenta, mnoge pozicije otvorene su upravo za informacijske stručnjake koji tragaju za novim karijernim prilikama. Trenutno otvorene ponude u IT sektoru možete detaljnije proučiti na portalu Štoradis.hr.

Do posla u IT sektoru preko našeg AI sustava!

Autorica: Gabrijela Crnov

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)