Savjeti

Kako raditi s različitim tipovima osobnosti u timu?

Svaka osoba je posebna i drugačija na svoj način, krasi je drugačiji izgled, ali i osobnosti. Upravo ta osobnost je ono što nas najviše izdvaja u poslovnom svijetu, a kako bi poslodavac kreirao dobar tim, u svakom od njih moraju biti osobe različitih osobnosti. Nekada to funkcionira teže, pogotovo ako osobe “ne kliknu” na prvu pa može doći do nepoželjnih konflikata. U nastavku ćemo ti bolje pojasniti koje sve osobnosti postoje te kako uspješno raditi s njima u timu. 

Znate li što je DISC model osobnosti? 

DISC model osobnosti koristi se za objašnjavanje ljudskog ponašanja koje se dijeli na četiri vrste osobnosti. Ujedno nam pomaže i bolje shvatiti osobe različitih osobnosti i poboljšati međusobnu komunikaciju i odnose.  

 

D (Dominance): izravne i samouvjerene osobe fokusirane na rad i rješavanje problema. Jasno izražavaju svoja mišljenja, odlučni su te često preuzimaju pozicije vodstva u timu. Neovisne su i natjecateljskog duha, a ponekad mogu imati probleme s razumijevanjem stajališta drugih ljudi. 

 

I (Influence): osobe otvorenog duha, često ih se opisuje kao društvene, energične, pričljive i karizmatične. Lako gube koncentraciju, impulzivni su i ne srame se javno izraziti svoje mišljenje i povratne informacije pazeći pritom da ne dođe do konflikata. Uvjerljivi su pa se često dobro snalaze u ulozi pregovarača, pogotovo ako se pronađu u temi o kojoj razgovaraju. 

 

S (Steadiness): opuštene i strpljive osobe, mirnog karaktera. Dobri su slušatelji, imaju čvrst stav no često ga ne izjašnjavaju javno. Jako su empatični i pouzdani, ali često im treba dugo da se odluče oko nečeg  pa moraju dobro razmisliti prije donošenja odluke. 

 

C (Conscientiousness): precizne, logične i disciplinirane osobe, usredotočene na detalje i prikupljanje svih informacija prije donošenja odluke. Preferiraju komunikaciju putem e-maila i razgovore temeljene na brojkama i činjenicama u odnosu na one temeljene na osjećajima. Uglavnom su tihi, a ponekad mogu djelovati kritički nastrojenima.  

 

Ovdje možeš otkriti koji si ti tip.

Kako se prilagoditi timu s različitim osobnostima? 

Sad kad smo te upoznali s glavnim podjelama osobnosti, vjerujemo da imaš deset upitnika nad glavom jer kako onda raditi s toliko različitih ljudi. Jednostavno je😊. Potrebno ti je malo strpljenja i razumijevanja. 

Poštovanje i razumijevanje su ključ

Za početak, poštuj sebe i imaj dovoljno samopouzdanja da kažeš svoje mišljenje i stavove vezane uz neku temu. S poštovanjem prema sebi, imat ćeš i poštovanja prema drugima te ćeš se lakše snaći u rješavanju sukoba.

  

Uzmi u obzir vaše razlike i pokušaj uvijek razumjeti perspektivu osobe s kojom komuniciraš. 

 

Zapamti da ste u istom timu i da imate isti zajednički cilj. Pokušaj staviti sa strane vaše razlike i fokusirati se na ono zajedničko. Isto koliko ti želiš uspješno riješiti zadatak, toliko želi i osoba s druge strane 😊. 

 

Poslovno nije isto što i privatno 

Pokušaj ne shvaćati sukob i kritiku osobno. Svatko u timu dobar je u nečem drugom, baš zato su najbolji timovi sastavljeni od ljudi različitih osobnosti pa nije čudno niti loše ako netko zna nešto malo bolje ili lošije od tebe. Tu ste da se nadopunjujete. 

 

Ako ti netko uputi kritiku ili odbaci tvoju ideju ne smatraj to kao kritiku na tebe osobno. Možda stvarno ta ideja u tom trenutku nije bila idealna – često to sami za sebe ne možemo uvidjeti. Očekivano je da će te u tom trenutku povrijediti, a ako se i dalje nakon nekog vremena osjećaš tako, pokušaj popričati s osobom od koje je kritika porekla – možda saznaš nešto novo o sebi ili o njoj.  

 

Sukobi su dobrodošli. U timu s veći brojem ljudi, brojnim idejama i osobnostima naravno da će doći do nesuglasica i nerazumijevanje. Vođenjem debata dolazi se do najboljih ideja i inovacija, ali važno je znati voditi konflikte i poštovati drugu stranu tijekom rasprava.  

Otkrij svoju prednost i vještinu 

Najvažnije je prepoznati svoje jedinstvene vještine i istaknuti se u njima, dok istovremeno prepuštaš svojim kolegama da doprinesu u područjima koja nisu tvoja specijalnost. Svaku kritiku prihvati kao konstruktivan savjet koji ti pomaže da razmišljaš i radiš bolje sljedeći put. Rastite zajedno kao tim jer u kvalitetnom i uspješnom timu, svi dobivaju više. 

 

Ako ti je ovo bilo korisno ili zanimljivo možeš nas zapratiti na našem Instagram profilu da ostaneš “u toku”. 😊

 

Autor: Josipa Jurak

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)